هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری میبرند.
در بین تمام عملهای زیبائی ، جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحاً ” رینوپلاستی ” نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است. راینوپلاستی در لغت به معنای اصلاح بینی است و عبارت است از هرگونه جراحی بینی که در جهت کاهش و یا در پاره ای از موارد بزرگتر کردن بینی ، کاهش و یا گاهی افزایش طول بینی ، برداشتن برجستگی پشت بینی ، کوچک کردن و تغییر شکل نوک بینی ، کوچک کردن سوراخهای بینی و یا تغییر زاویه بین بینی و لب انجام می شود. در کل هدف از عمل بینی  علاوه بر حل مشکل بینی با حفظ عملکرد تنفسی آن، دستیابی به بینی زیبا بر اساس معیار زیبایی بینی می‌باشد.

Beautiful nose01- بینی زیبا با جراحی
زیبایی بینی

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیزی بیشتر از یک جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است. جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و تمایلات درونی که باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک عمل جراحی مراجعه کند را به خوبی درک می کند. میتوان گفت او مثل میکل آنژ یک مجسمه تراش است.

میکل آنژ تکه سنگی در اختیار داشت و با چشم بصیرت اثر خود را در لابلای آن می دید. وی با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ اثر خود را در معرض دید دیگران قرارمی داد . با تقبل هزینه عمل زیبایی بینی ، جراح زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص  با برداشتن قسمت، های اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی میکند اثر هنری خود را در معرض دید قرار دهد.

بدیهی است وی هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمی کند بلکه بینی را درکنار سایر اجزای صورت می بیند. به عبارت بهتر نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی نوعی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.

در صورتی که فردی که کاندید عمل زیبایی بینی است مشکل تنفسی از بینی به دلیل انحراف بینی و یا بزرگی غیر طبیعی شاخکهای بینی هم داشته باشد علاوه بر راینوپلاستی جراحیهای مربوط به انحراف بینی و بزرگی شاخکهای بینی بطور همزمان انجام خواهد شد.

جراحی زیبایی بینی در کلینیک زیبایی دکتر سرمست با بهترین روش ها و با استفاده از جدیدترین تجهیزات انجام می شود، به گونه ای که بیمار پس از جراحی، هم از زیبایی و هم از سلامت بینی خود کاملا رضایت دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *