a1

اگر چه خنده اغلب بهترین دارو است، اما حركت عضلات صورت ما در هنگام لبخند زدن و خنديدن موجب ايجاد چين در پوست شده، و چین‌وچروک‌هایی را به وجود می‌آورد كه به خطوط خنده معروف است. هنگامی‌که پوست جوان و انعطاف‌پذیر است، اين خطوط به چشم نمي‌آيند، اما با افزايش سن، پوست خاصيت ارتجاعي خود را از دست‌داده و اين چین‌وچروک‌ها عمیق‌تر و قابل‌ توجه‌تر می‌شوند. بسیاری از افراد خطوط خنده را به‌عنوان یک بخش طبیعی از روند پیری تلقي می‌کنند؛ با این‌حال، بسیاری از افراد دیگر در پي رفع آن‌ها هستند. اين خطوط سن شما را بيشتر جلوه می‌دهند، و موجب بارزتر شدن ديگر خطوط و چین‌وچروک‌ها می‌شوند. خطوط خنده همراه با بسیاری از نشانه‌های ديگر پیری پيش می‌روند، اما مقابله با آن‌ها با استفاده از روش‌های درمان خط خنده بسيار ساده است.

اگر شما تصميم به رفع خط خنده‌دارید، اما نمی‌دانید که چه درماني برای شما بهتر است، می‌توانید يك قرار مشاوره با کلینیک دکتر سرمست تنظيم كنيد. شما با متخصص باتجربه ما که یک برنامه درمانی زيبايي مناسب را به شما ارائه می‌دهد، صحبت خواهيد كرد. به‌علاوه، او شخصاً تزريق بوتاکس و ژل را انجام خواهد داد. شما می‌توانید براي تنظيم وقت مشاوره با شماره تلفن 02122793025– 02122793042– 02144763110– 02144763112– 02144763113 با مطب دكتر سرمست تماس حاصل فرماييد.

فهرست مطالب

گزینه‌های رفع خط لبخند (خنده)‌


چندین گزینه برای کمک به بهبود ظاهر پوست و به حداقل رساندن خطوط لبخند و خنده وجود دارد، از جمله:

تزریق بوتاکس 

آیا خطوط لبخند (خنده)، چین‌وچروک‌های روي پيشاني، خطوط بین چشم‌ها، و یا خطوط دور چشم در چهره شما آشكارتر شده است؟ اگر چین‌وچروک این نواحي شما را آزار می‌دهد، تزریق بوتاکس می‌تواند راه ‌حلی مناسب براي رفع خط خنده و لبخند و دیگر خطوط صورت شما باشد. بوتاکس امكان شل شدن عضلات اطراف پیشانی، بین چشم‌ها و دور چشم را فراهم آورده و موجب “صاف کردن” چین‌وچروک شده و روشي بسیار مؤثر است. عمل زيبايي بوتاكس یک روش بسیار امن و سریع، فاقد دوره ازکارافتادگی و عملاً بدون درد است.

فرآيند تزریق بوتاکس

بوتاکس با استفاده از يك سوزن بسيار كوچك به عضلات صورت و یا نواحي درمان تزریق‌شده و موجب شل شدن عضلات تحت درمان می‌گردد. نتایج ظرف مدت 7 روز آشكار خواهد شد و معمولاً 4-3 ماه دوام دارد. بسياري از افراد در مورد بهترين سن براي شروع تزريق بوتاكس براي رفع چین‌وچروک از من سؤال می‌کنند. روند پيري برخی از افراد خیلی زود آغاز می‌شود (به‌ویژه افراد سيگاري و افرادي كه زياد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند)‌. درست زمانی كه خطوط در چهره شما آشكار شد، زمان خوبی برای شروع استفاده از بوتاكس به‌منظور پيشگيري از پيري پوست شما و ممانعت از ايجاد چین‌وچروک‌های عمیق متعاقب آن است. بوتاكس كاملاً ايمن و مورد تائید FDA آمريكا می‌باشد و برای درمان خط خنده به وفور استفاده می شود.

a2

تزریق ژل

آيا خطوط لبخند به‌تدریج در حال شکل‌گیری در اطراف دهان شما هستند؟ اگر چنین است، تزریق ژل ممکن است راه‌حلی مناسب براي شما باشد. با آغاز روند پيري پوست، درم به‌تدریج ترکیبات اصلی خود را از دست می‌دهد: کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید. کلاژن به‌عنوان يك پروتئین حفاظتي مهم برای پوست ما عمل می‌کند؛ الاستین اجازه می‌دهد تا پوست سفتي خود را حفظ كرده و در برابر چین‌وچروک مقاومت كند؛ اسید هیالورونیک به حفظ آب پوست كمك كرده و به پوست حجم و فرم می‌دهد. ژل يك تركيب متشكل از اسید هیالورونیک و یک درمان تائید شده براي درمان خطوط عميق اطراف دهان عمیق (خطوط لبخند (خنده)) و دیگر چین‌وچروک‌هاي متوسط تا شديد صورت است. تزریق ژل همچنین موجب بهبود فرم صورت شده و می‌تواند موجب برجستگي فيزيكي لب شود. از آنجایی‌ که اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن يافت می‌شود، باگذشت زمان به‌طور طبيعي در بدن حل می‌شود و به تست حساسیت قبل از درمان نياز ندارد.

فرآيند تزریق ژل

انواع مختلفی از ژل‌ها وجود دارند. با این‌حال انتخاب یک ژل توسط پزشک شما به ناحیه تحت درمان و نتیجه مورد نظر بستگی دارد. نتايج اغلب تا شش ماه و گاهي تا بيش از يك سال دوام دارند. شایع‌ترین اثر جانبی كمي كبودي پس از تزريق است. كمي احساس سوزش خفیف طبیعی است و به‌سرعت برطرف می‌شود. تزریق ژل معمولاً نيازمند استفاده از یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی یا تزریق موضعی بی‌حس‌کننده دارويي است. سپس، با استفاده از یک سوزن کوچک، ژل به چین‌وچروک و یا اسکار تحت درمان تزريق می‌شود.

سایر گزینه‌های درمانی برای رفع خطوط خنده

تزریق چربی و ليفت با نخ از گزینه‌های ديگر برای رفع چین‌های عمیق و چین‌وچروک اطراف دهان هستند. تزریق چربی به‌صورت می‌تواند موجب شادابي و جوان‌سازی از طريق بازيابي حجم ازدست‌رفته پوست شود. این درمان منحصربه‌فرد از ترکیبی از هر دو روش لیپوساکشن و تزریق برای پر کردن و صاف كردن تورفتگی‌ها و خطوط عميق صورت بهره می‌گیرد.

ليفت با نخ برای جوان‌سازی مؤثر صورت بدون نياز به عمل جراحی طراحی‌شده، که به معناي دوره از كارافتادگي كمتر، هزینه نسبتاً پایین‌تر، خطر کمتر و حداقل مراقبت پس از درمان است.

این روش به معكوس كردن اثرات كليدي پيري مانند چین‌وچروک، افتادگي پوست ، چین‌های عمیق، و بافت ضعيف پوست كمك مي‌كند. به‌علاوه از طريق بالا بردن گونه‌ها و ابروها موجب بهبود شل شدگي پوست شده، و از ايجاد کیسه‌های چشم و خطوط خنده جلوگيري می‌کند، پوست افتاده گردن را بالا می‌کشد، خط لبخند و زاويه دهان را بالا می‌برد و حتی خطوط دور لب مقابله می‌کند. این روش غیرتهاجمی نتایج جوان‌سازی شگفت‌انگیزی را به دست می‌دهد و عملاً بدون درد است. بعلاوه هيچ اسكار يا زخمي بر جاي نمی‌گذارد.

يك مشاوره حرفه‌ای تعیین خواهد کرد كه كدام گزينه براي شما مناسب است.

پیشگیری


  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست:  يك شروع خوب برای پیشگیری از خطوط خنده استفاده از یک مرطوب‌کننده روزانه غنی حاوي کلاژن است. مرطوب کردن به هیدراته كردن پوست كمك كرده و صورت را كمتر در معرض چین‌وچروک قرار می‌دهد. ترکیب مرطوب‌کننده با یک محصول لایه‌بردار غنی از اسيدگلیکولیک یک مانع بزرگ در مقابل خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها ايجاد می‌نماید.
  • استفاده اکرم ضد آفتاب: استفاده از يك كرم ضد آفتاب جامد خوب به پيشگيري از ايجاد خطوط خنده و چین‌وچروک كمك می‌کند. خورشید یک علت قدرتمند برای آسیب‌های پوستی است، بنابراین حفاظت در برابر اشعه ماوراءبنفش ضروري است! قرار گرفتن زياد در معرض آفتاب موجب شكنندگي پوست و ايجاد چین‌وچروک می‌شود.
  • ترك سيگار: مواد شيميايي موجود در سیگار می‌تواند تا حد زیادی به کلاژن و الاستیک پوست شما آسیب‌زده و موجب شكنندگي بيشتر ناحيه اطراف دهان شما می‌شود و در نتیجه پوست را مستعد ابتلا به خطوط خنده می‌سازد.
به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *