Untitghfdgdfled- لیفتینگ (لیفت) صورت یا کشیدن پوست صورت برای جوانسازی
در طول زمان، جاذبه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استرس می‌توانند عوارض خود را بر روی صورت در حال پیر شدن بگذارند. تغییرات صورت، در طیف گسترده‌ای اتفاق می‌افتد که از فقدان حجم صورت در جوانی تا افتادگی پوست در میانه‌ی صورت وگونه‌ها، پیشروی افتادگی غبغب، خطوط و چین و چروک‌ها متغیر است. در بسیاری از موارد، خط فک شل شده و شکل خود را از دست می‌دهد، در حالی که تغییرات در گردن می‌تواند در ایجاد ظاهری پیر نقش داشته باشد. هیچ دو صورتی بطور یکسان دچار پیری نمی‌شوند و بیماران ممکن است برخی، اکثر و یا حتی تمام این تغییرات را در صورت خود داشته باشند. جوان‌تر به نظر رسیدن و بهبود خصوصیات ظاهری ممکن است از طریق روش‌های جوان‌سازی و رفع چین و چروک پوست از جمله لیفت صورت حاصل شود.

دکتر سرمست با استفاده از تکنیک‌های تخصصی و ایجاد برش‌های دقیق، جراحی لیفت صورت را برای بیمارانی که از ظاهر پر چین و چروک و افتاده‌ی صورت و گردن خود ناراضی هستند، انجام می‌دهد. با افزایش سن، صورت ما تغییر می‌کند: جوانی و پر بودن صورت از دست می‌رود، پوست و بافت‌های ما افتاده می‌شوند و حجم صورت کم می‌شود. دکتر سرمست، خرسند است که برای بیماران، پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های موجود را ارائه نماید تا بهترین نتایج ممکن، همراه با کمترین زمان مورد نیاز برای دوره‌ی بهبودی حاصل شود. مهارت‌های جراحی وی او را قادر می‌سازد تا ظاهری جوان و طبیعی را برای شما بازگرداند. دکتر سرمست واقف است که هنگامی که صورت شما بطور مثبت، شخصیت شما را منعکس کند، نه تنها جوان‌تر بنظر می‌رسید بلکه خودتان نیز احساس جذابیت و انرژی خواهید داشت.
دکتر سرمست جراحی لیفت صورت را با استفاده از تکنیک‌های ویژه که بطور اختصاصی برای لیفت صورت بیماران وی طراحی شده است، انجام می‌دهد. بسته به نیازهای خاص شما، وی می‌تواند پوست افتاده‌ی گردن را صاف نماید، گونه و فک با ظاهر زیبا و صاف را بازیابی کند، افتادگی پوست در غبغب را درمان کند و چین و چروک‌ها و خطوط ریز را صاف و ترمیم نماید. دوستان و افراد خانواده متوجه خواهند شد که شما جوان‌تر و سرحال‌تر بنظر می‌رسید، اما غریبه‌ها هیچگاه متوجه نخواهند شد که شما جراحی انجام داده‌اید. دکتر سرمست مفتخر است که تمام روش‌های جراحی را شخصاً انجام می‌دهد.
برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی جراحی لیفت صورت می‌توانید یک وقت مشاوره با دکتر سرمست رزرو نمایید.

فهرست مطالب

لیفت صورت چیست؟


لیفت و کشیدن پوست صورت که ریتیدکتومی نیز نامیده می‌شود سبب رفع چین و چروک و بازیابی ظاهری جوان و متوازن برای قسمت میانی و پایینی صورت و نیز گردن می‌گردد. لیفتینگ پوست صورت عمدتاً بر بهبود خط فک و پوست بالای گردن متمرکز است، اما موجب اصلاح چین‌ها و پوست افتاده‌ی صورت نیز می‌شود. لیفت و کشیدن صورت می‌تواند خطوط جوان صورت را بازیابی کرده و در نتیجه‌ی آن بسیاری از بیماران 10 سال و یا بیشتر جوان‌تر بنظر برسند.

کاندیدهای ایده‌آل برای لیفت صورت


سن به تنهایی تعیین کننده‌ی کاندیدها برای جوان‌سازی پوست از جمله لیفتینگ صورت نمی‌باشد. زنان و مردان روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست صورت را برای به تاخیر انداختن یا بهبود خصوصیات قابل مشاهده‌ی ناشی از پیر شدن پوست انتخاب می‌کنند. عوامل زیر معمولاً تعیین کننده‌ی کاندیدهای مناسب برای روش‌های لیفت صورت هستند:

  •  شما می‌توانید بطور واضح آنچه که از این جراحی می‌خواهید را مشخص کنید.
  •  شما می‌توانید درک کنید که از لیفت صورت چه انتظاراتی می‌توان داشت و چه انتظاراتی نباید داشت.
  •  شما خطرات بالقوه‌ی این روش و مسئولیت‌های خودتان را به عنوان یک بیمار می‌پذیرید.
  •  شما در سلامت کامل، از لحاظ احساسی مطمئن و باثبات هستید.
  • شما می‌پذیرید که باید گزینه‌های مناسب سبک زندگی را برگزینید تا نتایج حاصل از روش لیفتینگ صورت حفظ شوند.
  •  شما انتظارات واقع‌بینانه دارید و مایلید که عدم تناسب‌های جزئی را بپذیرید.

زمان مشاوره


در طول مشاوره‌ی اولیه، دکتر سرمست صورت و گردن شما را معاینه کرده و ساختار صورت، کیفیت پوست و علائم پیری بر روی صورت و گردن را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند بهترین روش لیفتینگ صورت را برای شما انتخاب نماید. وی یک رژیم مراقبت از پوست اختصاصی را برای قبل و بعد از عمل تهیه می‌کند که به حداکثر رساندن جوان‌سازی کلی پوست کمک می‌نماید. دکتر سرمست اهداف و انتظارات شما از جمله خطرات احتمالی و بهترین روش جهت آماده‌سازی برای جراحی را بطور کامل مورد بحث قرار می‌دهد. وی به شما توضیح می‌دهد که باید چه چیزهایی قبل، حین و بعد از جراحی انتظار داشته باشید و تمامی سوالات شما را پاسخ خواهد داد.

تکنیک‌های لیفت صورت


لیفت صورت می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات در بالا، میانه و پایین صورت و نیز گردن و خط فک را برطرف نماید. در نتیجه، هر عمل لیفت صورت یکتا بوده و بطور دقیق متناسب با نیازهای خاص و آناتومی هر بیمار می‌باشد. انتخاب بهترین روش لیفتینگ صورت باید توسز پزشک شما انجام گیرد. لیفت صورت شامل تکنیک‌های مختلفی است:

  •  برش‌های ایجاد شده برای لیفت صورت به شکل ناپیدا در زیر خط ریش بوده و از داخل گوش آغاز می‌شود و از آثار زخم قابل مشاهده در جلوی گوش پرهیز می‌شود. این برش‌ها تا زیر و پشت لاله‌ی گوش امتداد پیدا کرده و درست در محل خط رویش مو به اتمام می‌رسد.
  •  جهت اصلاح فقط میانه‌ی صورت، دکتر سرمست تنها از یک برش کوچک در جلوی گوش استفاده می‌کند.
  • جهت اصلاح غبغب یا افتادگی گردن و یا انجام لیپوساکشن گردن، دکتر سلامت یک برش کوچک در زیر چانه ایجاد می‌کند.
  •  برای برش‌های محدودتر، می‌توان از آندوسکوپ استفاده نمود.

فرایند روش لیفت صورت


جراحی لیفت صورت بصورت سرپایی و با مدرن‌ترین امکانات انجام می‌شود. جراحی لیفت صورت تحت بی‌حسی موضعی با آرام‌بخش انجام می‌گیرد. دو جزء اصلی در هر روش لیفت صورت مد نظر هستند. ابتدا، بافت همبند زیر پوست ممکن است بالا آورده شود، تغییر موقعیت داده شده و سفت شود تا یک پایه و اساس جوان‌تر ایجاد گردد. سپس، هر گونه پوست اضافه برداشته شده و پوست دوباره کشیده می‌شود تا یک ظاهر محکم، طبیعی و جوان بازیابی شود. دکتر سرمست مراقبت دقیقی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که برش‌ها بطور مناسب در خط رویش مو و یا در زیر چین‌های طبیعی موجود پنهان شوند. طول روش اجرا شده برای شما بستگی به عوامل زیادی دارد اما بطور متوسط معمولاً 3 تا 5 ساعت بطور می‌انجامد.

بعد از جراحی لیفت صورت


  •  لیفت صورت به صورت سرپایی انجام می‌شود.
  •  جای زخم‌ها آثار طبیعی جراحی می‌باشند، اما در محل خط رویش مو و خطوط طبیعی صورت پنهان می‌شوند. موقعیت و الگوی برش‌ها و جای زخم‌های ایجاد شده در طول جلسه‌ی مشاوره مورد بحث قرار می‌گیرد.
  •  دوره‌ی بهبودی با استفاده از تکنیک‌های جدید معمولاً یک هفته طول می‌کشد و اکثر بیماران هیچ گونه کبودی و یا کبودی بسیار ناچیزی را تجربه خواهند کرد. شما می‌توانید در روز بعد از جراحی فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • نتایج طولانی مدت می‌باشد اما حفظ جوانی شما بسته به انتخاب شیوه‌ی زندگی داشته و مراقبت مناسب از پوست بعد از جراحی ضروری است.
  •  یک فرد بالغ باید برای 24 ساعت بعد از ترخیص از بیمارستان یا مرکز بازیابی همراه شما باشد.

نتایج


گزینه‌های غیر جراحی لیفت صورت


اگر شما یک روش لیفت صورت بدون جراحی را برای اصلاح علائم پیری پوست ترجیح می‌دهید، لیفت با نخ، تزریق ژل، تزریق چربی و تزریق بوتاکس را نیز می‌توان برای جوان‌سازی موثر ظاهر شما استفاده نمود.لیفت صورت بدون جراحی برای بیمارانی که در مراحل اولیه از دست دادن حجم بوده و زیر چشم‌هایشان سایه‌ها و خطوط ظریفی ایجاد شده گزینه بسیار خوبی است.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *