فهرست مطالب

زیبایی برای زندگی

ظاهر خود را با بالا کشیدن ابرو (لیفت ابرو) بهبود بخشید .

هر روز افراد بسیاری با استفاده از عملهای مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت می برند.

اگر شما از چروک های اطراف ابرو و پیشانی و دیگر علائم افزایش سن احساس ناراحتی می کنید بالا بردن ابرو می تواند برای شما مفید باشد یا استفاده از لیفت پیشانی.

با افزایش سن و در اثر استرس های مداوم زندگی ،علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر می شوند. این علائم در یک سوم فوقانی صورت که شامل پلکها ،ابرو و پیشانی است زودتر از سایر قسمتهای صورت بروز میکنند. ظهور این علائم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی ،افتادگی ابروها و افتادگی پلکها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است.

Eyebrow lift02- کشیدن ابرو ( لیفت ابرو ) چیست؟
مزایای کشیدگی ابرو

لیفت ابرو وضعیت جوان و هوشیاری تری به بیمار می دهد. چهره هایی که افتادگی ابرو دارند و کناره های خارجی ابروهایشان نسبت به حالت ایده آل پایین تر است که باعث غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت میشود، مناسب ترین کاندید برای انجام  جراحی بالا کشیدن ابرو می باشند. جراحی لیفت پیشانی و ابرو می تواند همزمان با سایر اعمال جراحی صورت انجام پذیرد.

بوتاکس لیفت ابرو نیز یک روش غیر جراحی برای بالا کشیدن ابرو و پیشانی است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان جوان چون از تزریقات مکرر بوتاکس جهت بالاکشیدن ابروهای خود خسته شده‌اند تمایل دارند تا ابروهای‌شان بالا کشیده شود.

توجه به این نکته بسیار مهم است که در صورتیکه بوتاکس ابرو کارآمد نبوده و  افتادگی ابرو و پوست شل و اضافه در ناحیه پیشانی، با عمل جراحی لیفت پیشانی و ابرو تغییر محسوسی حاصل می‌گردد ولی در پوست‌های بسیار سفت و افراد بسیار جوان ممکن است علیرغم تکنیک صحیح جراحی لیفت یا کشیدن ابرو ، تغییر محسوسی حاصل نگردد.

در طی عمل لیفت ابرو اشکالات مختلف زیر را می توان برطرف کرد:

رفع چروک های پوستی پیشانی ، پل بینی و بین چشمها در عمل بالا کشیدن پیشانی و ابرو

رفع خط اخم و چروک عمودی بین دو ابرو در عمل بالاکشیدن ابرو

رفع ابروی پائین و یا افتاده که روی پلک فوقانی را پوشانده و بالا بردن ابرو در عمل لیفت ابرو.

رفع عدم قرینگی کناره های ابروها در مقایسه با یکدیگر در عمل لیفتینگ پیشانی و لیفت ابرو .

جهت رسیدن به نتیجه بهتر به طور معمول اعمال جوان سازی دیگری همراه با لیفت ابرو انجام می شوند که شامل :

عمل زیبایی پلک جهت جوان سازی پلک های مسن

مزایای کشیدگی ابرو (لیفت ابرو)

  • عمل لیفت ابرو و بالا کشیدن ابروها چروک های پوستی پیشانی ، پل بینی و بین چشمها را کاهش می دهد
  • عمل کشیدگی ابرو و لیفت با نخ باعث بهبود خط اخم ، چروک عمودی بین دو ابرو می شود
  • در عمل کشیدگی ابرو یا عمل لیفت ابرو، ابروی پائین و یا افتاده را که روی پلک فوقانی را پوشانده را به ترتیب قبلی می برد
  • عمل کشیدگی ابرو ،ابرو را بالا برده وضعیت جوان و هوشیاری تری به بیمار می دهد .

اعمال جوان سازی که معمولا همراه با یک لیفت ابرو انجام می شوند شامل :

  • عمل پلک جهت جوان سازی پلک های مسن
  • لیفت صورت جهت اصلاح تغییرات سن در قسمت میانی و تحتانی صورت و گردن
  • روش های بازسازی پوستی

کاندیدای مناسب کشیدگی ابرو(لیفت ابرو)

کشیدگی یا لیفت ابرو یک عمل کاملا مشخص است ولی باید آن را برای خود انجام دهید و نباید لیفت ابرو را به خواست فرد دیگر و یا جهت رسیدن به یک چهره ایده آل انجام داد . لیفت ابرو یک انتخاب مناسب برای شما است اگر :

  • از لحاظ فیزیکی سالم باشید
  • سیگار نکشید
  • شما یک چشم انداز مثبت و خاص و با اهداف واقع بینانه جهت بهبود ظاهر خود داشته باشید .
Eyebrow lift04- کشیدن ابرو ( لیفت ابرو ) چیست؟
کشیدگی ابرو

مراحل عمل جراحی کشیدگی ابرو ( لیفت ابرو)

مرحله اول لیفت ابرو- بی هوشی

داروها جهت راحتی شما در هنگام عمل جراحی کشیدگی ابرو استفاده می شود . روش انتخاب شامل آرام بخش داخل وریدی و بی هوشی عمومی است . پزشک شما بهترین بیهوشی را برای عمل لیفت ابرو شما پیشنهاد می دهد .

مرحله دوم لیفت ابرو- برش جراحی

کشیدگی یا لیفت ابرو ممکن است به روش آندوسکوپیک ( دستگاه جراحی ویدئویی ) و کارگذاری دستگاه های مخصوص از طریق برش های کوچک در خط رویش مو صورت گیرد . این روش اجازه می دهد تا بافت و عضله زیرپوست به وضعیت مناسب برگشت داده شود و محل آن تغییر داده شود و یا برداشته شود و سطح قابل دید چین ها و خطوط قابل مشاهده پوستی در پیشانی اصلاح شود.

اصلاح یک ابروی پایین و آویزان ممکن است با و یا بدون روش اندوسکوپیک و با برش در شقیقه ها و پوست سر صورت گیرد . این روش ممکن است در همراهی با انسزیون مخفی در چین های طبیعی پلک فوقانی جهت از بین بردن خط اخم بین ابروها که بالای پل بینی و یا داروی آن است صورت گیرد  یک روش جایگزین کشیدگی و لیفت ابرو روش کرونال ( تاجی شکل ) می باشد . لیفت ابرو کرونال با وقت بیشتر برخی از نواحی خاص پیشانی را اصلاح می کند در این روش کشیدگی ابرو انسزیون از گوش تا گوش داده می شود و پیشانی لیفت شده و پوست اضافی از پوست سر برداشته می شود زمان بهبود آن معمولا از زمان بهبود روش اندوسکوپیک بیشتر است .

خط برش لیفت ابرو به خوبی در دور حدود طبیعی صورت پوشانده می شود مگر آنکه جهت کوتاه کردن پیشانی برش ها در خط رویش مو باشند نتایج اندک اندک با فروکش کردن تورم و محو شدن کبودی آشکار می شود و پوست ظاهری صافت تر جوان تری پیدا می کند .

مرحله سوم لیفت ابرو- بستن انسزیون پوستی

انسزیون کشیدگی و لیفت ابرو به طور معمول به روش های زیر بسته می شود:

  • بخیه های قابل جذب و یا برداشتنی
  • چسب های پوستی
  • نوار چسب های جراحی
  • کلیپس های مخصوص

مرحله چهارم لیفت ابرو – دیدن نتایج کشیدگی ابرو

بالا کشیدن ابرو با کمک موارد زیر نگاه داشت می شود

  • بخیه دائمی
  • پیچ های کوچک جراحی
  • دستگاه های مخصوص و قابل جذب که در ناحیه شقیقه ها کار گذاشته می شوند .

بعد از عمل کشیدگی ابرو (لیفت ابرو)

آیا جراحی کشیدگی ابرو (لیفت ابرو) دردناک است؟

Eyebrow lift03- کشیدن ابرو ( لیفت ابرو ) چیست؟
کشیدگی ابرو

درد و ناراحتی بعد از عمل کشیدگی ابرو بسیار ناچیز است. احساس سفتی و پُری بعد از عمل لیفت ابرو طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد.

میانگین هزینه لیفت ابرو و بالاکشیدن ابرو و پیشانی به روش و پزشک متخصص بستگی دارد. پزشکان کم‌تجربه ممکن است هزینه کمتری برای لیفتینگ دریافت کنند، بنابراین برای برآورد درست هزینه لیفت ابرو از او بپرسید که تابه‌حال چند عمل انجام داده است.

به خاطر داشته باشید که اجازه ندهید نگرانی شما بر سر هزینه لیفت ابرو سلامتی شما را به خطر بیندازد، اگر با یک جراح بی‌تجربه احساس راحتی نمی‌کنید پس به دنبال جراحی باشید که با او راحت‌ترید.

لیفت صورت با نخ بیشتر به عنوان جایگزینی برای جراحی کامل لیفت صورت معرفی شده است. از زمان معرفی آن موارد زیادی تغییر کرده است و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از جراحان زیبایی به دلیل عوارض نخ لیفت و مشکلاتی که این فرایند به دنبال دارد، این روش را برای بیماران خود توصیه می کنند.

لیفت صورت با نخ یکی از درمان‌های زیبایی ظریفی است که در آن پوست افتاده صورت به آرامی کشیده می‌شود تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به دست آید و با اثر نیروی جاذبه و بالا رفتن سن مقابله شود. لیفت صورت با نخ جایگزینی با تهاجم کمتر برای جراحی لیفت صورت است که صورت را بدون تحمیل عوارض لیفت ابرو مربوط به جراحی جوان و شاداب می‌کند.

دوران بهبود لیفتینگ بدون جراحی صورت بسیار کوتاه است و این عمل روند زندگی بیمار را مختل نمی‌کند. متخصص زیبایی در عمل لیفت با نخ بخیه‌های بسیار ظریفی را روی بافت نرم صورت می‌زند تا ناحیه‌های شل و افتاده صورت را بالا ببرد و نگه دارد. البته نتایج لیفت با نخ مانند جراحی کامل لیفت صورت نیست، بااین حال روش مناسبی برای جوانسازی صورت است که نتایجی ظریف‌تر را به دست می‌دهد.

1/5 - (1 امتیاز)

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *