x

چربی بیش از حد می‌تواند نگران‌کننده باشد و چربی‌های مداوم زیر پوست، بویژه در باسن و ران زنان، می‌تواند باعث فرورفتگی پوست شوند. وجود چربی در زیر چانه می‌تواند باعث ایجاد غبغب شود، که ظاهری مسن‌تر و حتی ناسالم را برای فرد ایجاد می‌کند.

دکتر سرمست روش‌های مورد تأیید مختلفی را برای رفع غبغب ارائه می‌دهد. روش‌هایی مبتنی بر جراحی و یا بدون جراحی، که چربی و پوست اضافه‌ی زیر چانه را کاهش می‌دهند. در صورتی که غبغب بوجود آمده، ترکیبی از چربی و پوست اضافه باشد، لیفت گردن نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. دکتر سرمست در شیوه‌ای منحصر بفرد غبغب شما را برداشته و ظاهری متقارن‌تر، مطابق با آنچه مد نظر شماست، برای شما پدید می‌آورد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل برداشتن غبغب و دریافت وقت مشاوره، از طریق شماره تلفن 22793025-021 22793042-021 با مطب دکتر سرمست تماس حاصل فرمایید.

فهرست مطالب

علل بوجود آمدن غبغب


افزایش و کاهش وزن سریع، افزایش سن و یا حتی حالات بدنی نامناسب (نگه داشتن سر رو به پایین) که تبدیل به عادت شده باشند، می‌توانند سبب بروز غبغب شوند. البته هرگونه افزایش وزن به دلیل رژیم غذایی نامناسب، تمرینات ورزشی غلط یا تغییرات متابولیک، توده‌های چربی را به ناحیه فک اضافه می‌کند. افزایش وزن در زنان به دلیل بروز مشکلات هورمونی نیز می‌تواند باشد.

شل شدن و افتادگی پوست گردن

معمولاً شل شدن و افتادگی پوست گردن به دلیل افزایش سن و کاهش وزن اتفاق می‌افتد، لیکن برای برخی از افراد این مشکل می‌تواند ژنتیکی باشد. با افزایش سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و عضلات پلاتیسمای گردن به رشته‌های نازک و ضعیفی تبدیل می‌شوند، که این مشکلات می‌توانند به شل شدن و افتادگی پوست گردن منجر شوند. البته این مشکل برای افرادی که ژنتیکی مستعد آن باشند، در اوایل بیست سالگی نیز می‌تواند بروز پیدا کند.

گزینه‌های رفع غبغب


روش‌های مختلفی برای رفع غبغب وجود دارند. برخی از آن‌ها در ادامه تشریح شده‌اند

ca1

لیپوساکشن چانه

برای مدت زمانی طولانی، لیپوساکشن زیر چانه به عنوان روشی برای از بین بردن غبغب استفاده شده است. لیپوساکشن چانه و بخش پایین صورت یک راه ساده برای رسیدن به گردنی جذاب است. این روش برای مردان و زنانی که برای انجام جراحی لیفت صورت و گردن بسیار جوان هستند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

آنچه در طول برداشتن  چربی اتفاق می‌افتد

عمل لیپوساکشن چانه و گردن برای درمان غبغب تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود. برش‌های کوچکی انجام می‌شوند که پشت گوش و داخل چین‌های طبیعی چانه مخفی می‌مانند. سپس با استفاده از یک کانول کوچک (لوله)، سلول‌های چربی طبق یک الگوی دقیق و با انجام مکشی ظریف برداشته می‌شوند. در نتیجه‌ی این عمل، گردن مجدداً فرم‌دهی می‌شود و غبغب نیز برداشته می‌شود. در برخی از بیماران، سلول‌های چربی برداشته شده از این قسمت، تصفیه می‌شوند و به قسمت‌هایی از صورت که حجم خود را از دست داده‌اند، مانند خطوط لبخند، لب‌ها و یا گونه‌ها، تزریق می‌شوند. به این عمل انتقال چربی یا لیفت صورت با استفاده از سلول‌های بنیادی گفته می‌شود. عمل لیپوساکشن معمولاً 30 دقیقه طول می‌کشد.

در صورتیکه عمل لیپوساکشن گردن و چانه همراه با عمل‌های دیگری مانند لیفت گردن یا کاشت پروتز چانه انجام شود، کل این فرایند 1 تا 2 ساعت زمان می‌برد. در طول جلسات مشاوره، در مورد انجام سایر عمل‌های اضافه و دیگر گزینه‌هایی که می‌توانند ظاهری متقارن‌تر و طبیعی‌تر برای شما ایجاد کنند، صحبت خواهد شد. ما منحصراً بروی جراحی‌های زیبایی صورت تمرکز داریم و از تجربه‌ای 15 ساله در جراحی و تحصیلاتی پیشرفته در زمینه‌ی آناتومی صورت و گردن برخورداریم.

جراحی چانه

جراحی غبغب که پلاتیسماپلاستی همراه با برداشتن چربی نیز نامیده می‌شود، روشی مؤثر برای خلاص شدن از شر غبغب است که شامل ترکیبی از عمل برداشتن چربی و سفت کردن عضلات پلاتیسمای گردن است. خط گردنی خوشایند و ظاهری جذاب و جوان از نتایج ایده‌آل این عمل است. در این جراحی چربی‌های اضافه برداشته می‌شوند و زاویه‌ی بین چانه و گردن (زاویه‌ی منتو – سرویکال) اصلاح می‌شود. در بیمارانی که عضلات گردن آن‌ها دچار شل‌شدگی شده‌اند، زاویه‌ی گردنی آن‌ها در پروفایل صورت باز است. با سفت کردن این عضلات، این زاویه تندتر خواهد شد و گردنی باریک‌تر و خوش‌فرم‌تر را برای بیمار ایجاد می‌شود. این عمل به برشی کوچک در زیر چانه نیاز دارد که پس از بهبودی به سختی قابل مشاهده خواهد بود.

مزایای جراحی چانه

مزایای فیزیکی جراحی رفع غبغب عبارتند از:

  • مشخص شدن زاویه‌ی بین صورت و گردن
  • از بین رفتن غبغب
  • کاهش حجم و از بین بردن چربی‌های اضافه‌ی گردن

جراحی لیفت بخش پایین صورت

جراحی لیفت بخش پایین صورت، روشی استاندارد برای اصلاح زاویه‌ی بین چانه و گردن است. در این روش نه‌ تنها غبغب رفع می‌شود، بلکه خط آرواره نیز مشخص‌تر خواهد شد. عمل لیفت صورت در اشکال مختلفی وجود دارد و جراحی انجام شده مختص هر بیمار است. بیمارانی که با علائم زودرس شل‌شدگی پوست فک همراه با غبغب جزئی مواجه می‌شوند، بیشتر تمایل به انجام عمل لیفت با برش‌های کوچک دارند، زیرا دوره بهبود آن نسبت به لیفت با برش‌های وسیع بسیار کوتاه‌تر است. عمل لیفت با برش‌های وسیع بیشتر برای بیمارانی در نظر گرفته می‌شود که خواهان جوانسازی گردن خود هستند.

ليفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ، تکنیکی مؤثر در جراحی زیباییست که بافت‌های افتاده‌ی پوست را وادار به تولید کلاژن می‌کند و از این طریق آن‌ها را کشیده و سفت می‌کند. در این روش نخ‌هایی نازک و قابل جذب از جنس پلی‌دی‌اکسان (شبیه به آنچه در بخیه‌های پزشکی استفاده می‌شود) با استفاده از سوزن‌هایی کوچک زیر پوست قرار می‌گیرند. این نخ‌های کاشته شده زیر پوست، زخم‎‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند که باعث تولید کلاژن و انقباض بافت بدن می‌شوند. پس از 6 ماه این نخ‌ها جذب بدن شده و کلاژن‌های‌ جدیدی را به جای خود باقی می‌گذارند.

این عمل معمولاً با بی‌حسی موضعی و بسته به سطح تحت درمان در مدت 45 تا 60 دقیقه انجام می‌شود. عوارض جانبی این عمل ناچیز است و ممکن است با تورم و کبودی همراه است که 2 تا 3 روز طول خواهد کشید و بیمار بلافاصله پس از آن قادر است به فعالیت‌های روزمره‌ی خود بازگردد.

عمل لیفت با نخ را می‌توان بروی خط آرواره و گردن با هدف سفت کردن پوست غبغب نیز انجام داد. آثار این عمل بعد از 6 ماه و پس از تشکیل کلاژن اطراف نخ‌ها کاملاً آشکار می‌شوند و تا 2 الی 3 سال پس از عمل ادامه خواهند داشت.

 هزینه

هزینه روش‌های اشاره شده برای رفع غبغب یکسان نیست. به علاوه هزینه درمان غبغب به تعداد جلسه‌های درمان نیز بستگی دارد. متخصص هزینه دقیق درمان را در جلسه مشاوره اعلام می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *